понеделник, 15 октомври 2007 г.

Blog Action Day - Майката природа е и твоя майка

Аз не съм ултра природозащитник. Не съм и умерен, по-скоро съм загрижен за природата. Ето няколко прагматични съвета, които не само помагат на природата, но и на джоба ти.

  • Купи си енергоспестяващи крушки - много е лесно, и монтирането и купуването. Вярно, малко по-скъпи са, но се изплащат за около година, а пък държат поне 5-6 (аз имам една в коридора от 3-4 години). Аз лично предпочитам Филипс, но пък може и Осрам или Дженерал Илектрик. Китайските за лев и петдесет горят бързо.

  • Кандидатствай по програмата за енергийна ефективност - дават ти парична помощ (от порядъка ~20%) за да си подновиш дограмата, да си изолираш апартамента, да си купиш инверторен климатик или да си сложиш слънчев бойлер. Лесно се комбинира с банков кредит, който благодарение на паричната помощ ти илиза почти безлихвен.

  • Засади дърво - Аз лично препочетох ранна череша и го направих, когато се роди дъщеря ми. Хем черешки, хем ще растат заедно.

Няма коментари: