понеделник, 22 октомври 2007 г.

Без права, но със задължения

С какъв арсенал разполагат учителите за да се справят със дисциплината? Точно никакъв:
Ситуация първа: трима ученика в час разговарят високо. Учителят ги умолява!!! да мълчат, или поне да говорят по-тихо. "А иначе - какво?"- пита интелигентното дете, което е влязло в техникума с изпит. Според закона: а иначе- нищо. Нямаш право да го изгониш от час, можеш да му дадеш повече домашно за наказание - то просто няма да го напише и да се почувства виновно. Нямаш право да му пишеш двойка, защото е без домашно. Можеш да се заядеш, което не е редно, и да го изпитваш повече, но то ще се яви на повишителен изпит, ако оценката му трябва. Ако не му трябва - толкова по-добре за него. И пак ще пречи на другите, и пак няма да се чувства виновно. В подобна ситуация, разбира се, учителят може да се опита да разбере какъв е проблемът, който децата толкова дълго и високо обсъждат. Оказва се, че проблем няма. А часът се превръща в котешко събрание.


Още ситуации - в блога на Капитал.

Няма коментари: