понеделник, 22 октомври 2007 г.

Подготовка за Openfest 2007

Тази неделя успях да обновя презентацията за моето представяне на Openfest 2007. Добавил съм една импровизирана анимация на отделните стъпки, с които се тества една страница за регистрация и след това плавен преход от тестов план към тестов скрипт готов за изпълнение със Selenium. В оригиналния .opt файл, преливането между кадрите на анимацията е плавно - за съжаление флаш версията не поддържа преливки.

Следващата стъпка към представянето е да сложа звуков съпровод - много приятна възможност предоставена от SlideShare. Така хората, които гледат презентацията, ще могат да чуят обясненият ми. Готино!. За съжаление няма да мога да вградя демонстрациите.

Този път съм подготвил и демонстрация за изпълнение на теста върху Windows платформа (IE, FF, Opera) така и върху традиционната - Linux (FF). За целта добавих още 1Gb памет на лапотпа и пуснах VMWare Server. Самото инсталиране и конфигуриране стана много лесно на Ubuntu Feisty - sudo apt-get install vmware-server. Най-сетне използвах лиценза за Windows XP Home, който си купих насилствено заедно с лаптопа :). Много приятно съм изненадан от VMWare - изобщо не се забелязва драстичен спад ("влачене") в производителността - както на базовата ОС, така и на виртуализирания Windows (въпреки заделените скромни 256MB). Ако се пусне на цял екран, може да не разбираш, че е вирутализиран. За съжаление VMWare Server не е свободен софтуер, но поне е безплатен и качествен.

Още веднъж искам да ви поканя на празника на свободния софтуер и изкуство - OpenFest 2007 на 27ми и 28ми октомври (тази събота и неделя) във Военния клуб в София. Ето тук можете да видите програмата и лекторите - ще бъде много интересно!

Няма коментари: